Twee startende ondernemers hadden TGJ Communicatie te Leeuwarden gevraagd hun te helpen om middelen en materialen voor hun startende onderneming te creëren. Daarnaast was ook een goede merknaam essentieel voor hun op te starten financieel adviesbureau in Leeuwarden e.o. TGJ Communicatie heeft Domani Advies ingeschakeld om samen een nieuwe merknaam en merkpositionering te ontwikkelen. Zicht op Geld is daaruit ontstaan als passende merknaam.

Samen met TGJ Communicatie te Leeuwarden is voor Zicht op Geld een nieuwe merknaam en merkpositionering ontwikkeld.

Na een intake met de twee ondernemers is een beeld gevormd van hun wensen en hun unieke eigenschappen die zij met hun onderneming én hun persoonlijkheid te bieden hebben. Deze unieke eigenschappen zijn omarmt in de merkpositionering die qua proces stap voor stap, en samen met de ondernemers zelf, doorlopen is. Bij elke stap konden zij hun keuze(s) maken waarop verder gebouwd kon worden. Met als eindresultaat een heldere, goed klinkende en bovenal zeer passende naam: Zicht op Geld. Met daarbij een goed toepasbaar merkpaspoort voor het invullen van de merkpositionering.

TGJ Communicatie heeft voor Zicht op Geld het bijbehorende logo, de huisstijl en diverse communicatie middelen ontwikkeld. Het beeldmerk in het logo is een bril (‘Zicht op’) met 2 streepjes door elk glas, verwijzend naar het Euro-teken (‘Geld’). Naast de naam ook een zeer passend en krachtig logo.